Home | Director | Adauga program | Articole | Contact
Construirea brand-urilor pe Internet si cei 7C (Studiu de caz: Yahoo.com)

Ce este si ce nu este spamul

Strategie internet

Publicatii electronice

Despre Internet Marketing

Basescu online - cea mai spectaculoasa campanie

Ebusiness creste productivitatea

Cele mai critice 20 de vulnerabilitati ale Interne

Internetul, a doua natura a oricarei afaceri

Link popularity, obiectiv strategic in SEO

Optimizare versus Pay Per Click

Ce facem cu stranierii?

Basescu online - cea mai spectaculoasa campanie

Alegerile pentru Bucuresti s-au incheiat de mult, o data cu ele si campania electorala. Asa ca ne-am gandit sa tragem linie si sa evaluam rezultatele.

Campania online a lui Basescu este cu siguranta una dintre cele mai impresionante si de succes campanii desfasurate vreodata in peisajul web romanesc.

Am ramas uimiti de faptul ca 1 din 5 bucuresteni targetati a apasat pe un banner sau pop-under al acestei campanii desfasurate online. De aceea ne-am decis sa facem acest studiu de caz.

Studiu de caz — Basescu Online

Provocarea:


Basescu avea nevoie de un loc in care sa poata dezvolta mesajele si din timpul campaniei electorale.

Oriunde in Bucuresti in timpul campaniei electorale puteai vedea mesaje gen "Totul sau nimic", "Singur fac mult, cu un consiliu fac totul."

Erau mesaje ce aveau nevoie de sustinere, de argumente.

Oamenii se intrebau: Ce inseamna mult? Ce inseamna totul?

Internetul a fost locul ideal pentru dezvoltarea acestor mesaje.

Pe langa aceste mesaje trebuia sustinuta si imaginea brandului Basescu, ardeiul.

Solutie:

S-a facut intai un nou site basescu.ro. Un site care sa sustina atat campania cat si brandul Basescu.

Asa cum spuneam si mai sus, au existat intrebari ce aveau nevoie de raspuns: ce inseamna mult si ce inseamna totul?

Aceste doua cuvinte au stat la baza dezvoltarii continutului site-ului.

Mult a insemnat ceea ce Basescu a facut in mandatul 2000-2004 cu un consiliu PSD-ist, iar totul inseamna strategia lui Basescu in mandatul 2004-2008 cu un consiliu care sa-l sustina.

Cele 2 sectiuni s-au bazat pe aceeasi comunicare folosita si pe celelalte medii, in special print, dar adaptata la mediul web.

Diferenta insa dintre celelalte canale media si internetul este interactivitatea de care beneficiaza acesta din urma.

Asa ca trebuia sa folosim acest atu al Internetului si sa nu facem un site obisnuit, de care beneficia si concurenta. Trebuia sa venim cu ceva in plus.

Din brief ieseau in fata urmatoarele elemente cheie: Basescu are nevoie de consiliu, Basescu este un brand, ardeiul este imaginea brandului, Basescu este un tip funny, ironic, deschis, popular.

Castigi cu ardeiul

Avand in spate experienta jocului "Basescu la tinta", premiat la Ad’or si care s-a bucurat de un succes enorm cu toate ca nu a facut obiectul unei campanii electorale, eram constienti ca un nou joc va avea succes.

Pentru a atinge insa scopurile campaniei electorale, acest joc avea nevoie si de un concept prin care sa sustina aceasta campanie.

Asa a aparut jocul "Castigi cu ardeiul!" — funny, ironic, la obiect. Jocul e simplu: trebuie sa duci un minim de 28 consilieri (majoritate) in Primarie.

"Castigi cu ardeiul!" a fost insa mai mult decat un joc, facandu-i pe multi constienti de importanta consiliului in Primarie. A inoculat in mintea celui ce s-a jucat faptul ca si de el depinde alegerea consiliului. Si ca trebuie sa mearga la vot.

Jocul prezenta de asemenea punctele principale ale programului lui Basescu. Pentru cresterea interesului s-au oferit si premii constand in tricouri inscriptionate cu mesajele lui Basescu primilor 1000 de useri ce reuseau sa duca o majoritate in consiliu.

La fel ca si site-ul, campania de advertising online a avut de asemenea 2 directii. O prima directie bazata pe cele 10 puncte principale ale strategiei lui Basescu pentru 2004-2008 si o a doua directie care se referea la joc si la premiile oferite.

Campania online s-a desfasurat intre 31 mai si 5 iunie. S-au creat bannere si pop-undere ce au fost rulate in reteaua Boom pe 40 de site-uri cu targetare pe Bucuresti.

Rezultate

Statistici site:


In saptamana 31.05 - 6.06, site-ul www.basescu.ro a inregistrat peste 50.000 de vizitatori unici si 290.000 afisari, ajungand in primele 50 de site-uri conform trafic.ro si pe locul 1 in categoria Politica pe acelasi site.

Statistici joc:

Peste 12.000 de oameni au jucat "Castigi cu ardeiul!"

Peste 3000 de mesaje au fost postate pe site.

Avand in vedere faptul ca in 48 de ore s-au epuizat toate cele 1000 de tricouri, premiile s-au suplimentat cu inca 500 de tricouri.

Jocul a fost lansat marti, 1 iunie. Vineri, la ora 12.00 se epuizasera toate cele 1500 de tricouri.

Campanie online 31.05 — 5.06:

Afisari: bannere - 4.000.000

pop-undere - 2.000.000

Vizitatori unici: 120.000

Rate de click:

- pop-undere — 21.1%/vizitatori unici

- bannere — 8.6%/vizitatori unici

Cel mai accesat banner: "Basescu - Ministru de externe?"

Felix Tataru — director general gmp/MAP Romania

"Campania lui Basescu a fost dezvoltata pe 5 componente media: presa, TV, outdoor, Internet, evenimente. Dintre acestea, Internetul s-a dovedit a fi componenta cea mai eficienta."

Orlando Nicoara - Director dezvoltare agentia de publicitate online boom.ro "Campania online a lui Traian Basescu a fost una dintre cele mai spectaculoase campanii desfasurate pe internetul romanesc. Fiind fortati de timp (campania a durat mai putin de 5 zile), strategia de tip "Blitz Kreig" folosita a dat rezultate maxime daca ne raportam la cei peste 50.000 de vizitatori "trimisi" catre www.basescu.ro si la ratele de click de peste 20% pe vizitator unic."

markmedia.ro

Director web, revista presei, anunturi gratuite, articole, forum
Penile enlargement review Enlarge your penis VigRX penis pills Male enhancement review Lose weight ProSolution Pills Breast Enlargement Dietrine Phentermine HGH Vimax