Home | Director | Adauga program | Articole | Contact
Construirea brand-urilor pe Internet si cei 7C (Studiu de caz: Yahoo.com)

Ce este si ce nu este spamul

Strategie internet

Publicatii electronice

Despre Internet Marketing

Basescu online - cea mai spectaculoasa campanie

Ebusiness creste productivitatea

Cele mai critice 20 de vulnerabilitati ale Interne

Internetul, a doua natura a oricarei afaceri

Link popularity, obiectiv strategic in SEO

Optimizare versus Pay Per Click

Ce facem cu stranierii?

Internetul, a doua natura a oricarei afaceri

Este internetul cea de-a doua natura a oricarei afaceri? Oamenii de afaceri isi pun, pe buna dreptate, aceasta intrebare.

Cum ar trebui sa arate viitorul, in perspectiva expansiunii formidabile a mijloacelor noii societati informationale? Bune intrebari...
Dar exista o intrebare si mai buna: sunt oamenii nostri de afaceri pregatiti sa foloseasca intreaga putere a retelei globale, pentru a transforma, aici si acum, afacerea in care sunt implicati?

Cea mai recenta editie a cartii unui autor preferat, in alta parte decat in librarie? Haine din gama de vara a acestui an, fara sa mergi la prezentare de moda? Crama de vinuri de soi, fara sa trebuiasca sa patrunzi in pivnita? Legume si fructe proaspete pe internet?
Acum cativa ani toate aceste idei ne-ar fi facut sa zambim... Astazi nu. Pentru ca ele sunt realitate, cu sau fara stirea noastra.

Asta pentru ca internetul poate potenta aproape orice bun pe care o afacere il produce, fie el tangibil sau nu. Si pentru ca vor exista intotdeauna inovatori, omaneni cu initiativa, care sa gaseasca permanent noi cai de a avea succes. Succes tradus in profit. Adica in bani.

Ar trebui acest fapt sa justifice prezenta oricarei afaceri pe internet, pentru a promova valoarea produselor sau serviciilor oferite?

Poate ca DA. Sau DA numai in masura in care aceasta prezenta se materializeaza in rezultate si, implicit, in profit. Pentru pragmatici, internetul ar trebui astfel sa fie doar o noua modalitate de a vinde. A vinde catre noi piete, catre noi clienti, mai usor si mai ieftin, fara lant de distributie, fara costuri mari. A vinde, deci, mai mult si mai bine.

Sau poate ca mai mult decat DA. Pentru ca astazi, firesc, aproape orice afacere e considerata sau desconsiderata in baza prezentei companiei si pe internet. La fel, o carte de vizita a unui om de afaceri parca nu e deajuns de consistenta daca nu are pe ea si o adresa de posta electronica, plus adresa unei pagini internet, din care sa putem afla mai multe informatii despre afacerea pe care o conduce.
Astfel, pentru cei pragmatici si cu stil, internetul nu e altceva decat un nou mijloc pentru a promova sau consolida imaginea firmei. E un instrument de marketing. Folosit tot pentru a vinde. A "vinde" imaginea firmei, pentru ca apoi sa-i vanda si produsele sau serviciile.

Raspunsul care s-ar desprinde pana acum este ca DA, internetul ar trebui sa fie cea de-a doua natura a oricarei afaceri. Vor avea cele mai mari sanse sa dureze si sa prospere acele afaceri - de orice dimensiuni - care vor sti sa foloseasca cu succes, aici si acum, posibilitatile tehnologice si de comunicare ale internetului.

Nu cred insa ca poate da cineva o reteta universala si, in consecinta, un raspuns general valabil la aceasta intrebare.

Dar e bine macar sa intelegem ca internetul este mai mult decat o tehnologie si mai mult decat un canal de comunicare. Inainte de toate, internetul este o schimbare de optica.
Calculatorul conectat la reteaua globala este un nou mediu, incorporand ceva mai mult decat un televizor, un radio si un ziar impreuna, toate cu acoperire mondiala si - in plus - dispunand de... telecomanda.
Optica noua este data tocmai de acest fapt banal: telecomanda este in mainile consumatorului. Iar acum el face regulile, el alege ce anume il intereseaza si ce nu, in functie de propriile preferinte. Si nu e deloc dispus sa acorde indulgenta emitatorului si informatiei pe care o primeste de la acesta.
O pagina a carei informatie nu are pentru consumator relevanta si valoare si nu-i starneste in nici un fel interesul din primele 5 secunde este, fara drept de apel, inchisa. Telecomanda si-a facut datoria...

Raspunsul nou, la aceeasi intrebare, ar trebui in acest context sa fie poate un pic mai moderat. Poate chiar circumspect. Mai putem oare considera internetul ca cea de-a doua natura a oricarei afaceri?

La urma urmelor despre asta este vorba: in zilele noastre, viata unei afaceri consista mai mult in intrebari, decat in raspunsuri. Era IT&C tocmai asta inseamna: productia si consumul de informatie si cunostinte, de intrebari si raspunsuri, ca activitati ce vor predomina in societatea viitorului.

Sunt lucruri cu care trebuie sa ne obisnuim. In ultimii ani, noile tehnologii ale informatiei si comunicatiilor si-au asumat un rol din ce in ce mai mare in dezvoltarea multor afaceri. Sau, mai bine zis, acest rol le-a fost impus de cei care au inteles ca intr-acolo se indreapta vremurile.

Dar intenetul nu e un panaceu.
Afaceri a caror activitate e 100% tangibila se nasc si dispar. La fel, companii care inseamna 100% internet vor aparea si vor muri. Mai ales pentru acestea din urma, ideile care se nasc si dureaza sunt exceptii si sunt cateva. E cazul Amazon.com, Yahoo!, Google si al altora.

Ce n-a fost insa in regula cu companii care si-au bazat intraga activitate pe internet si au falimentat (in Statele Unite, cazul WorldCom)? Cum e posibil ca firme tinere si dinamice, pentru care mare parte din bunurile "fixe" sunt pe internet, sa fie cotate la bursa la valori mai mari decat companii de traditie, a caror istorie si productie a incepeput acum zeci de ani (in Italia, cazul Tiscali.it fata de Fiat)?
Sunt intrebari la care e greu de raspuns...

Dar si mai grea este intrebarea pusa de la inceput: este internetul a doua natura a oricarei afaceri?
Este acest instrument o modalitate de a va potenta propria afacere? In ce mod anume?

Deocamdata, numai intrebari...
Raspunsurile ar trebui sa fie la fiecare dintre dumneavoastra...

markmedia.ro

Director web, revista presei, anunturi gratuite, articole, forum
Penile enlargement review Enlarge your penis VigRX penis pills Male enhancement review Lose weight ProSolution Pills Breast Enlargement Dietrine Phentermine HGH Vimax