Home | Director | Adauga program | Articole | Contact
Construirea brand-urilor pe Internet si cei 7C (Studiu de caz: Yahoo.com)

Ce este si ce nu este spamul

Strategie internet

Publicatii electronice

Despre Internet Marketing

Basescu online - cea mai spectaculoasa campanie

Ebusiness creste productivitatea

Cele mai critice 20 de vulnerabilitati ale Interne

Internetul, a doua natura a oricarei afaceri

Link popularity, obiectiv strategic in SEO

Optimizare versus Pay Per Click

Ce facem cu stranierii?

Link popularity, obiectiv strategic in SEO

Daca e sa-l ascultam pe George Moore ar trebui sa calatorim in toata lumea ca sa gasim acel ceva de care avem nevoie si apoi sa ne intoarcem acasa pentru a-l descoperi.

Astazi, daca dorim sa gasim ceva, un motor de cautare ne poate ajuta sa economisim mult timp si multi bani. Motoarele de cautare reprezinta cheia gasirii de informatii specifice in vasta retea de informatii disponibile in intreaga lume. Fara ajutorul acestora si fara a sti adresa exacta a unui website, este imposibil de localizat informatia dorita, mai ales ca Internetul creste exponential in fiecare zi.

Statisticile arata ca 8 din 10 utilizatori de Internet folosesc motoarele de cautare ca si prima metoda de gasire a informatiei de care au nevoie.

Alte metode si procentul de utilizare a acestora, relevate de Forrester Research sunt:

• link de la o alta pagina web - 59%,

• adresa intuita - 56%,

• online advertising - 20%.


In cele ce urmeaza vom vorbi tocmai despre crearea de legaturi intre paginile web ca si obiectiv al procesului de SEO (Search Engine Optimisation), care la randul sau este parte integranta a marketingului motoarelor de cautare (SEM- Search Engine Marketing).

Un factor important in atragerea de cat mai multi vizitatori calificati catre propriul site il constituie vizibilitatea in lista de rezultate afisate de catre motorul de cautare pentru interogarile dupa anumite cuvinte cheie. O pozitionare in topul listelor de rezultate asigura o vizibilitate foarte buna si este scopul procesului de optimizare a inscrierii in motoarele de cautare (SEO). Ne referim aici la rezultatele care nu sunt incluse in listele platite sau sponsorizate.

Pozitionarea in listele de rezultate ale motoarelor de cautare este puternic influentata de numarul de legaturi catre si dinspre un site. Masura numarului si calitatii paginilor web cu legaturi in si spre propriul site poarta numele de link popularity. Cresterea acestei masuri este direct proportionala cu cresterea traficului pe site. Legaturile bine plasate reprezinta o excelenta sursa de trafic regulat si vizitatori din piata tinta.

Cele mai multe motoare de cautare iau in considerare acest factor, “popularitate legaturi”, pentru determinarea relevantei rezultatelor unei cautari, de unde posibilitatea imbunatatirii ranking-ului. Cateva dintre adresele unde exista un instrument gratuit de link popularity check sunt: www.marketleap.com, www.linkpopularitycheck.com, www.linkpopularity.com, www.mikes-marketing-tools.com.

Termenul a aparut in momentul in care Google a stabilit prin algoritmii sai ca probabilitatea ca o pagina web sa aiba un continut relevant pentru o anumita interogare este mare, in momentul in care acea pagina web detine legaturi de la alte site-uri relevante pentru cautarea in cauza. In prezent, Google foloseste acest factor ca fiind cel mai important in clasarea site-urilor in lista de rezultate.

Tendinta de creare a legaturilor artificiale dintre pagini in scopul unei clasari cat mai bune in listingurile de rezultate ale motoarelor de cautare este descurajata de tehnologiile tot mai sofisticate de cautare.

“Urmarirea legaturilor” reprezinta a doua metoda de localizare a paginilor web, dupa motoarele de cautare, compararea acesteia cu reclama din gura in gura din marketingul traditional fiind foarte sugestiva.

Prin urmare, ranking-ul ridicat si traficul generat in mod direct constituie doua motive puternice pentru ca crearea permanenta de noi legaturi sa devina un obiectiv strategic al SEO.

Ca si inscrierea in motoarele de cautare, acest lucru ar trebui realizat manual si nu prin apelarea la programe specializate.

Crearea de legaturi spre alte site-uri prin deschiderea unei ferestre noi, adauga valoare continutului site-ului daca link-ul recomandat ofera informatii cel putin folositoare utilizatorului. Legaturile reciproce necesita o verificare prealabila a paginilor web care recomanda propriul site. Se va verifica relevanta legaturii, ranking-ul website-urilor respective in cadrul motoarelor de cautare, precum si implicarea acestora in diferite practici dezaprobate de motoarele de cautare, ca de exemplu link spamming.

Despre plasamentul legaturilor in cadrul site-ului, cel mai eficient pare a fi chiar in context. Paginile care trateaza anumite subiecte si care au incluse legaturi externe cu o anumita prestanta (notorietate, valoare) ajuta foarte mult la imbunatatirea pozitionarii in listele de rezultate ale motoarelor de cautare. Un alt aspect legat de plasamentul legaturilor in cadrul site-ului este afisarea de link-uri text externe pe homepage, lucru care nu incurajeaza nici utilizatorii, nici motoarele de cautare sa patrunda mai adanc in site.

Paginile speciale de link-uri catre alte site-uri, pentru care se recomanda o alta denumire decat banala denumire “legaturi”, trebuie create mai ales daca site-urile recomandate folosesc acelasi plasament pentru propriile link-uri, sprijinindu-se astfel reciprocitatea legaturilor text.

Intr-un articol viitor vom vorbi despre paid search versus optimizare.

markmedia.ro

Director web, revista presei, anunturi gratuite, articole, forum
Penile enlargement review Enlarge your penis VigRX penis pills Male enhancement review Lose weight ProSolution Pills Breast Enlargement Dietrine Phentermine HGH Vimax