Home | Director | Adauga program | Articole | Contact
Construirea brand-urilor pe Internet si cei 7C (Studiu de caz: Yahoo.com)

Ce este si ce nu este spamul

Strategie internet

Publicatii electronice

Despre Internet Marketing

Basescu online - cea mai spectaculoasa campanie

Ebusiness creste productivitatea

Cele mai critice 20 de vulnerabilitati ale Interne

Internetul, a doua natura a oricarei afaceri

Link popularity, obiectiv strategic in SEO

Optimizare versus Pay Per Click

Ce facem cu stranierii?

Ce facem cu stranierii?

Multi dintre utilizatorii site-urilor romanesti traiesc peste hotare. Ce inseamna acest lucru pentru realizatorii publicatiilor online din Romania?

In epoca pre-Internet, un roman din New York avea la dispozitie trei modalitati prin care putea sa citeasca presa de acasa: sa mearga la un chiosc specializat de unde putea cumpara cateva ziare romanesti; sa se aboneze la o publicatie de acasa; sau sa-si roage rudele si prietenii sa-i trimita ziare sau taieturi din ziare o data cu scrisorile din Romania.

In toate cele trei cazuri, ziarele erau deja vechi cand ajungeau in mainile bietului newyorkez. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca abonamentele costa destul.

Internetul, desigur, a schimbat totul. Aproape toate titlurile romanesti au variante online, iar stirile si comentariile sunt la doar cateva clicuri distanta.

Dar de ce ar trebui sa ne pese de bietul newyorkez, sau de orice utilizator de Net care se intampla sa acceseze un site romanesc?

Raspunsul este evident daca ne gandim la urmatoarele:

* destul de multi romani traiesc in afara granitelor, mai ales in Europa de Vest si Statele Unite;

* destul de multi straini (oameni de afaceri, politicieni, membri ai unor organizatii internationale, turisti) sunt interesati de ceea ce se intampla in Romania - de oportunitatile de afaceri, de evolutia politica, sociala si economica;

* prea multi romani nu au acces sau au acces limitat la Internet. Statisticile spun ca, in Romania, putin peste zece la suta din populatie acceseaza Internetul.



In aceste conditii, este foarte probabil ca un procent important de utilizatori ai site-urilor romanesti sa provina de peste hotare. Multi traiesc in Statele Unite sau in Europa de Vest, au bani mai multi ca majoritatea romanilor din Romania si un acces mult mai usor la tehnologie.

Potrivit Trafic.ro, care alcatuieste statistici privind provenienta utilizatorilor site-urilor romanesti, cel mai accesat site de stiri din Romania este Evenimentul zilei (www.evz.ro). Sub 20% dintre utilizatorii site-ului sunt din domeniul .ro (Romania). Aproximativ 30% vin din .com (in general utilizatori din SUA), circa 15% din .net si aproape 5% din .ca (Canada).

Pentru Adevarul Online (www.adevarulonline.ro), sub 30% dintre utilizatori sunt din .ro, peste 16% vin din .com, cca 12% din .net si aproximativ 5% din Canada.

Putin peste 37% dintre vizitatorii variantei online a tabloidului Libertatea sunt din Romania, cca 12% vin din .com, cam 10% din .net si aproape 3% din Canada.

Ziua pe Internet are doar 18% dintre utilizatori in .ro, aproape 32% in .com, peste 13% in .net, cca 5% in Canada si peste 2% in Germania.

Sub 18% dintre utilizatorii Ziare.com, unul dintre cele mai cunoscute indexuri de publicatii romanesti pe Internet, sunt in Romania, aproape 21% provin din .net, cam 20% din .com si cca 8% din .ca.

Este lesne de vazut ca, in cazul site-urilor de stiri, majoritatea utilizatorilor nu se afla in Romania. Lucrurile se schimba, insa, in functie de specificul publicatiei. Markmedia, spre exemplu, este accesat in majoritate de utilizatori din Romania (cca 66%). La fel stau lucrurile si pentru Romania Online (www.rol.ro), unul dintre primele trei portaluri generaliste din tara, care pune accent mai putin pe stiri si mai mult pe oferirea unor servicii precum conturi gratuite de e-mail, gazduire Web, liste de discutii si alte utilitati. Cca 60% dintre utilizatorii portalului provin din .ro.

Fireste, faptul ca asa numitii utilizatori "non-rezidenti" pot constitui un procent important din vizitatorii unui site nu inseamna neaparat ca trebuie sa-i tintim in mod special atunci cand concepem publicatia online. La urma urmei, cumparatorii de spatiu publicitar se gandesc, in mod traditional, la pietele locale.

Totusi, modul traditional de abordare nu este tocmai potrivit pentru Internet. Spre deosebire de mass media traditionale, Internetul ne ofera cateva atuuri. In primul rand, stim mult mai multe despre publicul nostru, pentru ca avem la dispozitie statistici despre utilizatori si toate acele posibilitati de a crea interactivitate si de a stimula feed-back-ul.

Partea cea mai frumoasa, din punctul de vedere al publicitatii, este ca nu suntem obligati sa ne cramponam de piata locala sau de cumparatorii de publicitate pentru editia tiparita. Putem incerca sa atragem reclame de la companii care se adreseaza unui public global, cum sunt companiile de telecomunicatii, agentiile de turism, firmele de servicii Web, banci, companii de asigurare, companii de curierat etc. Majoritatea reclamelor din Ziare.com, de exemplu, sunt la carduri pentru convorbiri internationale ieftine.

Daca in cazul publicitatii lucrurile sunt destul de clare, intrebarea care se pune este ce facem cu continutul, in momentul in care stim ca multi dintre utilizatorii site-ului sunt - sau pot fi - din afara tarii.

Evenimentul zilei, de exemplu, se foloseste de popularitatea editiei sale de Internet pentru autopromovare. Pe prima pagina a editiei tiparite scrie, cu litere maricele, ca ziarul este cea mai citita publicatie romaneasca in lume.

Tot Evenimentul zilei a aratat ca, in cazuri exceptionale, Internetul poate fi o modalitate extrem de eficienta pentru a furniza utilizatorilor informatii si servicii nepretuite. Imediat dupa atacurile teroriste din 11 septembrie 2001, Evz.ro a creat o pagina speciala in care romanii de o parte si de cealalta a Atlanticului puteau publica mesaje, care erau preluate si in editia tiparita a ziarului. In New York traiesc multi romani, iar canalele traditionale de comunicare nu functionau, asa ca au fost destui cei care s-au folosit de site-ul Evenimentului pentru a-si povesti experientele din timpul atacurilor, pentru a trimite mesaje de tipul "Stie cineva ce s-a intamplat cu familia X?" sau "Sunt OK", ori pentru a-si spune parerea despre evenimente.

Este nevoie, oare, de o sectiune speciala adresata utilizatorilor romani de peste hotare? Probabil ca nu. La urma urmei, romanii de afara cauta stiri din tara nu numai din dorinta de a se informa, ci si din nevoia de a se simti integrati in comunitatea de acasa. Multi dintre ei au probleme de adaptare la viata din strainatate, ori ii incearca, pur si simplu, dorul, iar stirile de acasa sunt, pentru ei, o modalitate de a se reconecta la viata si atmosfera din tara si de a-si revendica apartenenta la o anumita cultura. Exista cateva site-uri concepute special pentru romanii din strainatate, dar o publicatie generalista nu are de ce sa creeze o sectiune speciala pentru aceasta categorie de public.

Altfel stau lucrurile in cazul strainilor interesati de Romania. In aceasta categorie intra oameni de afaceri, turisti, functionari ai organizatiilor umanitare, Sa nu uitam, insa, si publicul larg consumator de stiri. Acesta va cauta informatii atunci cand vreun subiect important va avea, intr-un fel sau altul, legatura cu Romania. In aceste conditii, orice site de stiri care se respecta ar trebui sa aiba o varianta in limba engleza, care sa furnizeze, pe langa stirile zilei, informatii de context, analize si sinteze.

markmedia.ro

Director web, revista presei, anunturi gratuite, articole, forum
Penile enlargement review Enlarge your penis VigRX penis pills Male enhancement review Lose weight ProSolution Pills Breast Enlargement Dietrine Phentermine HGH Vimax